septemberungens.blogg.se

Att skoja om känsliga ämnen.

Jag hatar det. 

VIsst, okej. Vill ni skoja om det, så gör det själva. Ni behöver inte skoja om det när det sitter andra människor i närheten som kan ta illa upp.

Idag på nyheterna så berättade reportern att man kan få narkolepsi av svininfluens-vaccinet. Det var folk som inte visste vad det var, så vi diskuterade det under restan av samlingen. (Nu låter det som att jag går i typ 2:an och har samlingar. Men jag går faktiskt i 9:an..) Men nu på eftermiddagssamlingen var det två i min klass som skrek ut. 'TITTA, VI LEKER ATT VI HAR NARKOLEPSI' så låtsas-skrattade hon och sen "somnade". 
 
Min lärare sa ju såklart ifrån, och sa att det inte är okej att låtsas och skratta och skoja om det. Och vet ni vad de gör då?
De säger 'okej, nu leker vi cancer istället'.

Jag förstår inte hur folk kan skoja om sådant, jag känner folk som har dött i det. Det är en fruktansvärd sjukdom och jag förstår verkligen inte hur man kan skoja om sådant. Det värsta är att de inte fattar hur hårt det tar. Jag hade seriöst lust att slå till dem. På riktigt, slå dem. 
 
Usch och gud, ett argt inlägg.
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback