septemberungens.blogg.se

Kotledsniflammationer

Kommer inte ihåg om jag har berättat det, men igår var vi iaf hos veterinären med min lila Qaiza. Hon visade ingenting på longering på asfalt och inte heller när vi sprang vanligt. Men efter ett böjprov kom vi fram till att kotlederna på båda fram var inflammerade och efter ytterligare utredning att hon var överspänd i musklerna i brigan/bogarna. Detta hänger då ihop. När vi ändå var igång röntgade vi halsen på henne också för att se så det inte satt nagånting annat där, men den var fin. Ryggen såg också bra ut.
 
Så nu är det boxvila idag och sedan pytteliten hade till den 10 januari med promenad på 15 - 20 minuter varje dag. Detta blir dock ett litet problem då jag och min familj åker bort en vecka, men någon snäll själ i Sverige får se till att hon får en liten promenad iaf. 
 
Det var väldigt skönt att vi hittade något på henne, då hon har varit väldigt upp och ner de senaste månaderna och skönt att veta at kanske inte allt sitter i hennes huvud ändå. Hoppas att vi kan genomföra våra mål tillsammans nästa år...
 
DM 2013 - tredjeplats :*



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback