septemberungens.blogg.se

Pandora, den lilla saken

Jag hoppade somsagt Pandora i tisdags. Ni kommer ihåg den lilla New Forest ponnyn jag red på höstlovet? Den jäääättefina c-ponnyn?
Hennes ryttare, Marta, var krasslig i tisdags och jag gick in och kollade på hoppträningen så skulle hon precis sluta, och då var hälften av lektionen kvar. Så Lotta (hennes mamma) frågad eom jag ville hoppa upp och ta några skutt med henne. Det var väl klart ?

Så jag travade och galopperade lite, och tog sedan första hoppet i trav. Jag märkte direkt att jag behövde mer fart, så andra gången hade hon mer tryck och mer fart. OCH SOM PONNYN HOPPADE. Alltså gud, jag hoppade en bana på mellan 70 och 80 cm, vi kom fel två gånger men den fina ponnyn ställde upp och hoppade ändå. Gud, hade jag letat c-ponny hade jag verkligen velat ha henne. Hon hoppade med ryggen, bjöd mot hinderna och ställde upp. Drömhäst eller ? Att hon sedan är oemotsdånligt söt gör ju inte saken värre heller.

Och vet ni vad ? Hon är bara 7, så hon har hela livet framför sig :)
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback