septemberungens.blogg.se

Visptanten

Igår hadevi då bokat en tid med 'visptanten'. Vi känner folk som har haft hästar som börjat stanna, som inte hittar något hos veterinären och som anlitat henne. Vips så har hästarna börjat hoppa igen. 
Det är en tant som är mycket känslig för hästarnas elektro magnetiska fält, som de har runt sig. MEd sig har hon en drös olika piller, säkert 50 burkar med olika, och en visp. Den vispen började snurra så fort den kände av Qaizas elektromagnetiska fält, och när hon tog bort den så stannade den.

Qaiza reagerade på ungefär samma sätt som när vi behandlar henne med apparaten, alltså började hon tugga, gäspa, spela med öronen och gick omkring i gången. Det visar att det verkar. 

Hon konstaterade att Qaiza har lite ont, eller känning i båda bak-kotorna samt att den bakre delen av magen inte var bra. Hon var inte säker på vad det var, men vi kom fram ttill att hon har ont i underlivet, och att hormoner gör att hon får ont i magen. Det är ungefär samma känsla som när vi får mensvärk, och jag hade inte velat hoppa 120 hinder med mensverk måste jag säga..
 
Vi fick två olika sorters mjölkpulver-piller, som vi spädde ut i vatten och hon nu ska få mellan 5 och 10 ml i munnen om dagen. Jag vet att de ena pillerna är bläckfisk, eller var bläckfisk-bläck. Nu är det dock inget kvar av själva bläckfisken, utan bara egenskaperna i ämnet.

På tisdag om två veckor kommer hon tillbaka och ska se hur det ser ut och om hon reagerar mindre/inte alls då. Så det är bara att vänta och se. Jag tänkte låta henne stå till på fredag, och sedan ska jag inte trimma eller liknande förrän hon har varit där igen. Det blir alltså slö-ridning..




Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback