septemberungens.blogg.se

Dagens ridpass

Idag har jag varit mycket aktiv i stallet. Jag och mamma åkte dit vid halv 10 och vi red ut. Men eftersom att jag inte får rida Qaiza så red jag en söt liten c-ponny - Pandora. Hon är en bestämd och envis, men gud så fin, rödhårig tjej. Hennes ägare, låter så hemskt att skriva så, är i Ullared och hennes mamma undrade om jag ville rida henne idag. Och det gör jag ju gärna!
Det gick i alla fall jättebra och hon var jättefin! 

Sedan hoppade jag av henne för att direkt sitta upp på en 168 cm hög storhäst. Den övergången var inte liten ska jag säga!
Hans hals är ju lika lång som hela Pandoras kropp... Men efter lite om och men gick även det bra, dock gick ju inte galoppen så bra då jag höll på att trilla av hela tiden. Och min sits - den ska vi inte prata om. Men det är lika bra att börja med storhäst i tid. Jag ska rida honom några dagar på höstlovet när hans ägare, känns fortfarande hemskt att skriva så, åker till Barcelona. 

Sen måste jag lägga till att jag var ute och gick med en över het Qaiza också. Hon var fruktansvärt pigg och dansade runt mig när jag gick med henne. Men hon tyckte det var kul med uppmärksamhet i alla fall!

Mycket suddig och dålig bild på Evert - storhästen. HAns er faktiskt lite ut som Qaiza i huvudet! 

Bild på Pandora och MArta på deras första tävling tillsammans! :D



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback