septemberungens.blogg.se

Dagens ridpass 30/8 - 13

Idag tränade jag ju som sagt för Valeria. Det var första gången, och jag tycker at det gick jättebra.
 
Jag har inte fått sitsträning på väldigt länge, och jag kände att den verkligen hjälpte! Jag red program för henne och efter travprogrammet så utbrister hon "din ponny går i helt fel form", fast inte var det att hon inte gick på tygeln, utan att hon var lite för låg. Men det är bra, för det är det vi har tränat på, få henne avslappnad och låg. Så istället fick jag sitta tillbaka och höja händerna och hennes huvud. Och poff, sen var hon där. Jädrar vad hon gick periodsvis. 
 
I galoppen sprang hon iväg, hon är nog lite trött och har lote träningsvärk sedan träningen igår. Det var inte helt optimalt men vi fick inte ihop det annars. Men när jag satte mig rätt och hon orkade jobba gick hon superfint där också!
 
Själva programmet red jag bara 1,5 ggr, men jag förtår vad det är jag behöver öva mer på (förutom de självklara sakerna) och jag förstår att om vi bara kan sätta det likadant på tävling också kommer detta bli super! absolut inte sista gången jag tränar för henne!
 
 


Elsa

Fin blogg! Visst vad det du som tränade samtidigt som mig för Magnus i torsdags? :)

Svar: Ehm, jag tror det :'DTack så mycket! kämpat lite med den :p
Julija

2013-08-30 / 22:44:49
BLOGG: http://eventingbyelsa.blogg.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback