septemberungens.blogg.se

Tågarp 23/8 - dag 1

Så resultatet från dagens dressyr då. Well, nej det inte direkt bra. Jag spände mig (såklart), Qaiza spände sig och lyssnade inte riktigt. Tog bettet då och då inne på banan och jag trodde att vi skulle flyga över staketet..
 
Men jag är ändå helt okej nöjd. Visst, när jag kom ut från banan bröt jag ihop. Det kändes fruktansvärt. Vi fick ett galoppinslag i travökningen, jag red fel väg och så hade vi lite andra missar. Men efter att ha sett videon så är jag lite gladare. Okej, hon slår upp huvudet några gången och skänkelvikningen för vänster skänkel blev inte spec bra, men annars ser det helt okej ut.
 
Vi fick 61,9 %, hade varit roligare att ha 62 menmen, och betyget "jättefin ponny". Efter sista hälsningen skrek domaren till mig att Qaiza var jättefin och att hon såg att hon var spänd.
 
Nu taggar vi om till hoppningen imorgon och hoppas på en nolla! 
 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback