septemberungens.blogg.se

Tankar.

En sak som jag har tänkt mycket är det här med om killar och tjejer kan vara bästa kompisar. Min bästa kompis är en kille. 

Min ena tjejkompis (som inte känner honom) såg mig messa med honom och utbrast 'ÄR DU OTROGEN MOT ALBIN?!' bara för att jag skickade två hjärtan. Men om man gör det till en tjejkompis så får bara svaret 'älskar dej finaste :*'. Detta tycker jag är så underligt. Man får alltså skicka hur mycket hjärtan, puss-smileys och 'jag älskar dig så himla mycket' - sms till sina tjejkompisar. Men om man gör det till en kille så tittar alla snett på en?

JAG FÖRSTÅR INTE GREJEN.
 
Min bästa kompis är min bästa kompis, jag menar jag struntar i om det är en kille eller tjej, bara jag trivs och litar på personen. 

Sedan är det många som undrar 'om jag verkligen kan snacka om tjejsaker med honom'. Vad är egentligen tjej-saker? Är det om jag har mensvärk? Om den nya läraren är snygg? Om hur jag ska göra slut med andra kompisar? Svar: JA, jag kan prata om precis allt med min bästa kompis, jag skiter väl i om han är kille? Sedan är det väl klart att jag inte alltid får medlidande om jag klagar över mensvärk, och jag får lite hånande kommentarer. Men det får man väl av alla kompisar?

Bara något jag tänkte på, ska försöka bli mer aktiv, men var i Österrike från torsdag vecka 7 till igår och idag har jag jobbat och varit i stallet så... 

Min fina bästa vän <3



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback