septemberungens.blogg.se

Flyinge RF 16/11-13

LC 8 fel + 2 tidsfel
 
Framridningen kändes superbra, jag galopperade fram henne ordentligt, nästan som till en fälttävlan och hon var ändå mjuk och fin efteråt. Inne på framhoppningen bjöd hon på precis alla hinder, vi kom rätt på allt och hon var så fin!
 
Sen inne på bana gick jag in med fel inställning, jag tänkte "nu ska vi över alla hinder" istället för "vad roligt det ska bli att hoppa". Hon kändes fins, men precis när jag skulle starta så red föregående ekipaget ivägen så jag var tvungen att bryta av till skritt och då hade det gått så pass lång tid att jag inte kunde börja om. Alltså satte vi igång igen precis innan starten. Hinder 1 hoppade vi, något tveksamt. Men till hinder 2 kände jag hur hon puttade ut bogen och sa "jag vill inte". Så vi fick ett stopp på hinder 2. Efter det blev jag lite sur, satte upp ett högt grundtempo och då var det inga som helst problem med resten av banan. Fick en rivning också, men det är skitsamma. 
 
LB 0+0 fel
 
Red fram likadant, hon var lite stark, men inga problem. Framhoppningen gick fruktansvärt bra och hon kändes SÅ fin. 
 
Inne på banan provade jag en ny taktik, förutom massor med galopp - skritt fick Qaiza jättemycket beröm hela tiden och berättade för henne hur duktig hon var hela tiden. Ingen red ivägen för oss i starten, hon blev dock lite tjurig. En dutt på bogen med spöt för att få hennes uppmärksamhet och sen var vi iväg. Jag valde att rida med ett väldigt högt tempo från början för att hon går mycket bättre då. Hela grunden red vi perfekt och utan några anmärkningar, i omhoppningen tänkte jag "Ahh, vi kan väl lika gärna satsa" så jag ökade tempot väldigt mycket och sen red vi omhoppningen väldigt snabbt. Inga rivningar och inga stopp vilket resulterade i en vinst!
 
Det var så efterlängtat och skönt!
 
På prisutdelningen insåg jag att vi nästan var 6 sek snabbare än tvåan och snabbast av alla i hela klassen. På läktaren satt alla och pratade om min ritt och hur fin den var! :D
 
Ocharmig bild på en glad Julia och en nöjd Qaiza efter LB:n!



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback