septemberungens.blogg.se

Lillhagens ryttarförening 24/11-13

LB: 
Framridningen gick inte så bra, det blåste vilket gjorde att ländtäcket blåste och min bakskygga ponny är inte så glad i det.. Framridningen resulterade i att vi kastade oss hit och dit, men jaja. Framhoppningen gick super och hon hoppade superbra!
Inne på banan satte jag upp ett jättebra tempo och hade en bra inställning, vilket resulterade i ett pet på sista hindret i omhoppningen,, annars hade vi kommit trea. Fick väldigt bra tid trots att jag inte tog någon snäv sväng ALLS. Hon har så fin galopp så! Jättenöjd med rundan och hon var så fin!
 
Hade vi tänkt nu, så hade vi åkt hem och haft med oss den tundan hem, istället efteranmälde vi till LA:n.
 
LA:
Framridningen såg likadan ut tyvärr. Framhoppningen gick jättebra till vi skulle komma på oxern en gång och det inte stämde alls, vi kraschade rakt in i den. Jag tror att hon blev skrämd, hon har väldigt dåligt självförtroende och hon var lite tveksam mot den när jag kom igen, men vi hoppade fint.
Inne på banan satte jag upp ett lika bra tempo, tyvärr ville hon inte hoppa alls. Kom inte över ett enda hinder. Efter mycket analyserande tror jag att det beror på kraschen. 
 
Vissa tycker nog att jag överdriver, men min ponny är så känslig att det kan ta veckor för henne att komma över en krachs. Jag tror att hon slog sig lite också. Vi ska nu till Hagahill på torsdag och hoppa bana på 110 och se. Sen är det tävling på söndag. Får se vilka klasser.
 
 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback