septemberungens.blogg.se

Tranemo 29/9-13

Hejsan,
tänkte skriva om tävlingen i helgen, debuterade alltså H90 (90 för storhästar) med Qaiza. Anledningen är att det är en lite lättare bana då det är storhästarnas första klass och P90 är den näst högsta för ponnys.
 
Dressyren:
Hon gick superduperfint på framridningen, och då det var två strykningar innan mig fick jag gå in och visa henne de vita staketen lite tidiagre och låta henne kolla runt. Hon var superduktig även sen, vi fick en sen skritt då jag kände att hon höll på att göra halt, så jag fick gå på... Annars kastade hon sig inte, stack inte med mig och jag kom ihåg programmet. Jag förväntade mig nog uppemot 67 - 68 %, men vet ni? Jag fich bara 62%! Det gjorde mig välsigt ledsen faktsikt, detta var helt klart den bästa dressyren. Jag tänkte att om domaren hade nskrivit något i protokollet så jag hade tänkt "Jahaaa, hon tänker sååå" hade det inte spelat någon roll. Men på hela protokollet var det bara 3 kommentarer.. Ett dåligt protokoll. Kom fram till at det nog är för att vi var ponny..
 
Hoppningen:
Hon var jättefin på framhoppningen här också, tvekade inte, tittade inte. Hoppade inte så mycket då jag ville spara henne lite. Inne på banan inleder vi med att hon halkar med båda bak och jag trodde att vi skulle gå omkull, men hon fick fäste igen. Allting kändes jättebra, hon var lite stark inne på banan och då det var superhalt ville jag att hon skulle sakta ner i kurvurna. Det slutade med ett skitpet för att hon var lite slarvig på en oxer.
 
Terrängen:
Ja.. var ska man börja? Det var en svår bana för att vara H90, men inget som jag egentligen trodde skulle vara något problem..
Även här gick framhoppningen bra och hon var superfin.
Men när vi skulle ut ur startboxen bara drog hon till höger, vägrade gå framåt och bara kastade sig. Jag fick koll på det och hoppade första hindret. Såhär höll det på hela banan, hon kastade sig än hit än dit och stack med mig på raksträckorna... Vi fick två stopp, dock tycker jag bara att vi fick ett. Det var en 90 ° sväg med en pallisad i djuplanding till en likadan sväng åt andra hållet, 5 galoppsprång till ett räcke i nerförsbacke. Till första hindret hade de ställt ut funktionärerna så att de skulle rama in tror jag, men när en reste sig upp såg Qaiza en ursäkt till att kasta sig så jag fick göra en volt, sen gick det super. Sedan var det lite hinder utan problem till vi kom till en ganska stor låda, hon bjöd jättefint och sen helt plötsligt slängde hon sig till vänster. Jag bankade till henne, la en volt, hoppade och sedan gickresten fint.
 
Jag nådde alla mina mål även om hon var en pina i terrängen. Jag fick hålla så mycket i henne att jag hade kramp i båda mina händer när vi var klara... 
 
Jag är faktiskt trots allt nöjd, målet var att komma i mål och det gjorde vi. Nu taggar vi årets sista fälttävlan och P90 debuten i Tågarp på söndag!
 
 


Feloppa

Duktiga!:D

2013-10-20 / 09:53:21

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback