septemberungens.blogg.se

Dagens ridpass 1/9 - 13

Red upp till gräsbanan vid vårt förra stall, tar ca 5 minuter att skritta dit så man är framskrittad och kan börja jobba direkt.
 
Jag red igång henne, skrittade mycket med många volter och lite skänkelvikning. När hon var avslappnad så travade jag igång henne, så att hon trampade på med bakbenen och blev avslappnad. Sedan galopperade jag igång henne, volter och långsida, mycket variation.
 
Sen började vi jobba på riktigt, traven gick riktigt bra! Vi cirkulerade omkring, voltade runt hinder, bytte varv, upprepade, gjorde skänkelvikningar och hon kändes jättefin. Börjar nästan kunna samla traven nu för tiden. Sedan började jag galoppera i höger varv. Gick på långsidan och så fort hon låg på i munnen gjorde vi en 10 meters volt och samlade galoppen. Något hon lärde sig snabbt. Vi kunde gå hela två varv runt hela fyrkantspåret i samlad galopp! Vi bytte varv och skulle göra det där också, men väster varv är svårt. Hon är lite hård i munnen och vill inte riktigt ställa sig. Men efter ett tag, med måånga volter, gick det bra där också. Sedan började det pissregna, sådant regn som gör ont. Så då gick vi hem.
 
Hade vi kunnat fortsätta hade vi övat mer övergångar, speciellt trav/galopp.
 
Men jag är nöjd med min sits idag, tänkte verkligen på det Valeria sa till mig och helt plötsligt blev allt lättare!
 
 


Anonym

Gnäääägg

2013-09-02 / 12:28:46

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback