septemberungens.blogg.se

Dagstorpsortens RF 7/9 - 13

Så nu kommer resultatet!
 
Dressyren:

Jag startade dressyren vid halv 10 och tog ut Qaiza redan en timme innan. Tackar för tipset av Valeria, jag skrittade nämligen fram på långa tyglar i ca 20 minuter. Så skönt! Hon var suuuupeeer fin på framridningen och gjorde allt jag bad henne om. Hade dock en stukad fot, så kunde inte vrida på vänsterfoten, därför blev skänkelvikningarna inte så bra.  Väl inne på banan så gjorde hon det fint, hon kastade sig inte en enda gång, hon slog inte upp huvudet och var bara lite spänd. Det gick superbra, skänkelvikningarna var dock inte så bra somsagt men resten! resulterade i 66.667 % och 50.0 straff.
 
Hoppningen:
 
Hon var super på framridningen, hoppade bara fram några skutt på alla hinder. Inne på banan så blev hon osäker, vet inte om det var på underlaget eller det runt omkring, men efter hinder 3 så släppte det jättefint. En bra nolla, men har gjort bättre.
 
Terrängen: 
 
Galopperade upp henne lite i tempo och för att få upp flåset på henne, sedan hoppade vi fram lite. Problemet är att det bara var typ plutthinder att hoppa, lite tråkigt. :/
Hon är väldigt duktig innan starten på terrängen, hetsar inte så mycket. Hela banan gick superbra och vi nollade på hinder! Hon kollade inte på något alls och det kändes väldigt enkelt och litet - precis som det ska vara! Kom lite dåligt på banken då det var en snäv sväng, men hon ställde upp och hoppade den med bogen ute och snett. 
 
Straffen slutade på 50.4 då jag fick ett tidsfel i terrängen. Jag kom fyra i klassen och det var även DM, där kom jag trea! Så en superdag med en superponny! :D
 


Filippppppaaaaaaajjjjjjjjjjjjjjj

duktig heeeest duktig riddare

2013-09-11 / 21:16:57

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback